2013-10-06

Zöldparadicsom télire és fokhagyma

Sziasztok!

Olyan csoda történt pénteken,hogy csak na.
Bár váratlanul történt , mert nem Volt csak 5 befőttes üvegem,de mégis nagyon örültünk ( ha jól sikerül még jobban fogok örülni ).

A lényeg : H. kollégájától kaptunk 4 kiló zöldparadicsomot!!
Egész nyáron nézegettük a kerteket és irigykedtünk :-))

2 kg-t egészben és 2 kg-t salátának raktam el.

Recept forrás : Bártfalvi Laci bácsi-Befőttek,házi szörpök,lekvárok és savanyúságok könyve
 
Zöldparadicsom egészben
 
Hozzávalók:
2 kg zöldparadicsom
felöntölé:
1 l vízhez,2,5 dl 10%-os ecet
10 dkg cukor
3 dkg só
5 szem fekete bors
fél kk mustármag
fél kk tartósítószer
 
Ehhez hozzá fűzném én a felöntölé adagját biztos ami biztos alapon megdupláztam.

 
Elkészítés:
A megmosott paradicsomokat üvegekbe raktam.
A felöntölé hozzávalóit a tartósító szeren kívül felforraltam.
Amikor felforrt hozzá keverem a tartósítószert.
A paradicsomokra töltöttem.
Tető rá,10 percre fejre állítottam,majd szárazdunszton hagytam kihűlni.

Zöld Paradicsom-saláta hagymával
 
Hozzávalók:
1 kg zöld paradicsom ( tisztítva,szeletelve )
20 dkg hagyma (tisztítva,szeletelve)
2 dkg só
tartósítószer
 
A felöntöléhez:
1 l vízhez 3 dl 10%-os ecet
5 dkg cukor
1 dkg só
 
Hozzáfűzésem : mivel 2 kg paradicsomból csináltam,hagyma és a felöntölé hozzávalóit is megdupláztam.

 
Elkészítés:
A paradicsomot és hagymát egy nagy fazékba rakva megszórtam a sóval és lefedve 24 órát állni hagytam.
 
24 óra múlva leöntöttem róla a sós levet .
Elvileg apránként kellett volna a felöntölébe fözögetni,de én az egészet vissza raktam a fazékba felöntöttem a felöntölé hozzávalóival,elkevertem,majd az egészet felforraltam.
Ezután üvegekbe töltöttem a ,,salátát", mindegyik üvegbe tettem késhegynyi tartósító szert
feltöltöttem a felöntölével,lezártam,10 percre fejre állítottam,majd ezeket is száraz dunszton hagytam kihűlni.
 
Most pedig reménykedem,hogy jók és finomak lesznek!

 
Ez pedig fokhagyma pucolva,üvegbe rakva csilivel, kakukkfűvel, és rozmaringgal.
Olíva olajjal felöntve.

Nincsenek megjegyzések: