2012-01-02

Zablisztes kenyér

Különleges ízű kenyér.

Ez a erőteljes, parasztkenyér  recept észak Angliából  származik.
Ez egy kenyér reggelire , amit sós kenyérre kenhető dologgal vagy épp erdei vagy fenyő mézzel fogyasztanak.


Zablisztes kenyér

Hozzávalók:
15 g élesztő
350 ml víz
250 g félfehér liszt
125 g fehérkenyér liszt
125 g zabliszt
1 1/2 tk só
1 tk méz

zabpehely a szóráshoz

A hozzávalókat beraktam a kenyérsütö gépem belsejébe, és hagytam össze kevertetni. Ezután kelesztötálba tettem és 2 órát hagytam kelni.
Ezután összegyúrtam, megformáztam, sütöpapirral bélelt tepsibe tettem és újra 1 órát kelesztettem.
Lekentem vízzel, megszórtam zabpehellyel.
A sütőt egy vizes tepsivel 200 fokra melegítettem, amikor elérte a hőfokot beraktam a kenyeret és 1 órát sütöttem.
Rácson hagytam kihűlni.

Receptforrás:Eric Treuille, Ursula Ferrigno - Brot backen című könyve.

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon sok érdekes kenyeret sütsz, ez is nagyon tetszik:) A brittek tényleg sok zablisztet és zabpelyhet használnak.

süthetek-fözhetek írta...

Kedves trollanyu!
Örülök, hogy tetszik:-)
Bea