2009-02-22

Valamit elronthattam

Ez volt az originál recept:

Túrós-mézes háromszög

A recept megjelent: Vidék Íze (2008/4)




Hozzávalók 4 személyre:
- 1 db
tojás- 2 evőkanál porcukor- 2 db tojássárgája 10 dkg eperlekvár- 5 gramm szalalkáli- ízlés szerint reszelt citromhéj- 10 dkg vaj- 1 késhegynyi őrölt fahéj 15 dkg tehéntúró- 15 dkg finom liszt- 15 dkg méz
A mézet és a vajat lassú tűzön megolvasztjuk, hozzáadjuk az összetört túrót, a tojássárgákat, a citromhéjat, a fahéjat,a szalalkálit, s összekeverjük. A lisztet nyújtódeszkára tesszük, beleöntjük a túrós masszát, puha tésztát gyúrunk.Vékony lappá nyújtjuk, majd 8-10 cm-es négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepébe egy kiskanál eperlekvárt teszünk, háromszögűre hajtogatjuk, s a széleit megnyomkodjuk, hogy a lekvár ne folyjon ki. A háromszögeket megkenjük tojással, s gyors tűzön megsütjük. Porcukorral megszórva tálaljuk.








De én már ott meg akadtam,hogy vékony lappá nyújtjuk,mert én egy tálba csináltam az egészet és amikor a deszkára akartam tenni hiába volt benne a megadott liszt mennyiség mégis elég higas volt a massza.


Ezért jól megliszteztem a lapot ,rá a tészta és addig gyúrogattam a lisztel amíg tényleg nyújtható,de még lágy tészta lett.Ekkor kinyújtottam,éés az egészet megkentem lekvárral.Fel csavartam felszeleteltem sütöpapiros tepsibe raktam,egy kicsit még lelapítottam és 200 fokos sütőbe 20 percet sütöttem.



Ilyenek lettek.

2 megjegyzés:

Limara írta...

Nekem tetszik így is! :)) Lehet, hogy kicsit pihentetni kellett volna a tésztát...

Névtelen írta...

Szia!
Köszönöm!
gondoltam én is a pihentetésre,de mivel nem írta a recept ezért úgy voltam én se csinálom.De legközelebb!:-)