2009-02-20

Kolbászos krumplilepény

Ez a recept Frank Júlia: Ötletfazék c. kiskönyvében található. És bár kinézetre nem lett olyan mint amilyenre gondoltam,de az íze kárpotólt.



Kolbászos krumpli lepény

Először is 10 dkg füstölt kolbásznak lehúztam a bőrét,majd 1 fél fej hagymával, 2 cikk fokhagymával össze daráltam.Ezután 1 tojást 1 dl tejjel habosra kevertem hozzá adtam 3 ek lisztet,1 tk sót, 1 csipet borsót a kolbászos masszát,és 50 dkg lereszelt burgonyát.Az egészet jól össze kevertem.
A sütéshez palacsinta sütőbe melegítettem 5 ek olajat és annyi krumpli masszát raktam a tepsibe,hogy amikor szét lapigatom tele legyen a palacsinta sütő,de a tészta ne legyen olyan vastag.Amikor már egy kis ideje sült mintha tortát vágnék felvágtam. Amikor már szép piros volt az alja meg fordítottam és a másik oldalát is át sütöttem szép pirosra.



És akkor,hogy a gondomat is eláruljam a sütéssel kapcsolatban : először sima serpenyőbe akartam sütni,bele raktam az 5 ek olajat,amikor meleg volt az olaj bele raktam egy ek masszát,kicsit szét nyomkodtam.Deeee szépen leragadt és szét is ment.
Ezért úgy döntöttem a palacsinta sütős verziót próbálom,és így is finom lett csak nem voltak meg azok a jó kis ropogós részek.
Tálalásként salátát ajánl hozzá.

Nincsenek megjegyzések: